Jeltzaleen
batzarkide taldeak Mugikortasun eta Bide Azpiegitueretako foru diputatuari
eskatu dio, lehenbailehen Batzar Nagusietan agertzeko eta, bertan, azaltzeko 25
euroko tarifa bereziaren aurreikuspenetan izandako desorekaren arrazoiak.
EAJ-PNVren batzarkide
Aintzane Oiarbidek gaur esan du, egunetik egunera frogatzen dela Larraitz
Ugarteren porrota, hain zuzen, aurreikuspenen eta plangintzen porrota. Horren
harira, Oiarbidek honakoa azaldu du: “25 euroko tarifa bereziari buruz galdetu
genion aspaldi Larraitz Ugarteri eta segidakoa erantzun digu: bidesarien 25
euroko tarifa bereziaren kostua aurreikusitakoa baino handiagoa izaten ari da.
Beraz, gure kezka handitu da – 2012ko azaroaren 13an azaldu genuen gaiari
buruzko kezka, hain zuzen ere, 25 euroko tarifa berezia aho batez onartu zen
egunean –, izan ere Larraitz Ugarteren aurreikuspenek huts egin dute”.
Era berean, EAJ-PNVren
batzarkideak zehaztu du, EAJ-PNVk tarifa bereziaren alde egin zuela, baina,
halaber, Mugikortasun eta Bide Azpiegituretako foru diputatuari eskatu ziola
beherapenen programaren kostua justifikatzeko, izan ere jeltzaleek arduratuta
zeuden neurriak Bidegiren ekonomia-orekari eragingo ote zion.
Hortaz, Oiarbidek
honakoa azaldu du: “Larraitz Ugartek esan zigun tarifa bereziaren kostua
1.200.000 eurokoa izango zela, baina lehenengo sei hilabeteetan kopuru hori
gainditua izan da (1.361.272,09 euros) eta, horrenbestez, urtearen amaieran
kostuak 5.000.000 euroak gainditu ditzake. Beraz, beste behin ere, agerian
gelditu da Larraitz Ugarteren porrota, hain zuzen ere, aurreikuspenen eta
plangintzen porrota”. Gainera, jeltzaleen batzarkideak argitu du, behin baino
gehiagotan jeltzaleek Mugikortasun eta Bide Azpiegituretako foru diputatuari
eskatu diotela ekonomia- eta trafiko-aurreikuspenen gaineko txosten teknikoa,
baina ez dutela jaso.
Halaber, EAJ-PNVren
batzarkideak Larraitz Ugarteri leporatu dio, kudeatzeko aurre-iritziak erabili
izana, aldez aurretik pentsatu gabeko kudeaketa egin izana eta zorroztasunik ez
izatea: “Bilduk Foru Aldundiaren agintea hartu zuenetik Bidegiren gaineko
kontakizuna asmatu du ereduen arteko liskarra bilatzeko eta EAJ-PNVri kudeaketa
txarra leporatzeko. Are gehiago, Larraitz Ugarte kontakizun hori egiten hasi
zen Bidegi zer zen jakin baino lehen”.
Oiarbidek, era berean,
segidakoa salatu du: “Larraitz Ugarte aldez aurretik pentsatu gabeko eta
zorroztasunik gabeko kudeaketa egiten ari da eta, kudeaketa horren ondorioz,
Bidegiko diru-kutxan 100 milioi euro gutxiago sartuko dira. Gainera, kudeaketa
txar horrek eragina izan dezake Bidegi sozietate publikoaren kaudimenean eta
orekan – gogoan izan Bidegi errepideen kudeaketaz eta mantentze-lanaz
arduratzen dela – eta, Larraitz Ugarte da horren erantzule bakarra”.
Azkenik, Oiarbidek honakoa
azpimarratu du: “Urtetan Bidegin egindako lanari esker, egun, Gipuzkoak
errepide-sistema oso aurreratua du. Inbertsio horiek egiteko 800 milioi euroko
mailegua eskatu zen – orain 900 milioi eurokoa da, izan ere Bilduk 100 milioi
eskatu behar izan ditu Antzuola eta Bergara arteko errepidea egiteko –. Horiek
horrela, ez dugu ahaztu behar Bidegi sozietate kaudimenduna dela, 100 milioi
euroko diru-sarrerak dituela, eta 100 milioi euro horietatik 60 edo 65 milioi
euro maileguei aurre egiteko direla”.
Horregatik guztiagatik,
EAJ-PNVren hautetsiak Mugikortasun eta Bide Azpiegituretako foru diputatuari
eskatu dio, Batzar Nagusietan agertzeko eta azaltzeko, zergatik kudeatzen duen
aldez aurretik pentsatu gabeko plangintzarik gabe, izan ere, 25 euroko tarifa
berezian bere aurreikuspen faltak desoreka sortu du.
No hay comentarios:
Publicar un comentario