Jeltzaleen batzarkide taldeak prentsaurrekoa egin du
osoko bilkura ondoren, Bilduk esandakoa gezurtatzeko.
Era
berean, jeltzaleen bozeramaileak segidakoa esan du: “Etxegaraten bidesaria
jartzea da Gipuzkoako trafikoa egokien antolatzeko modua; izan ere, trafikoa
hobeto banatuko da eta gipuzkoarrak ez direnak ere errepideen finantzaketan
parte hartuko dute”. Horrenbestez, Markel Olanoren aburuz, “ez dugu uste
lurraldearen finantzaketan dagoen desoreka konpontzeko jarrerarik dagoenik;
izan ere gipuzkoarrok gara errepideen mantentze-lanak ordaintzen jarraitzen
dugunok. Hortaz, ez dugu ulertzen Bilduren jarrera: Gipuzkoa zeharkatzen duen
trafikoari ez ordainarazi eta, aldiz, gipuzkoarron esku finantzaketa utzi”.
Halaber,
Olanok salatu du, Bildu gezurretan ari dela; are gehiago, ez dugu ulertzen
zergatik ez die atzerriko kamioiei ordainarazi nahi Gipuzkoa zeharkatzeagatik,
trafiko horrek sortzen duen gastuari aurre egiteko”. EAJ-PNVren eledunaren
iritziz, “jarrera horrek ez garamatza inora. Mugikortasun eta Bide
Azpiegituretako departamentuaren eta babesten dutenen jarrerak ez du
zorroztasunik eta arduragabekeria hutsa dira”.
Bestalde,
Aintzane Oiarbide
jeltzaleak adierazi duenez, Mugikortasun eta Bide Azpiegituretako foru
diputatuak prentsaurrekoan lau gezur
esan zituen: 1) Europako zuzentarauak
Donostia eta Etxegarate artean bidesaririk jartzea debekatzen du; 2) Nazioarteko trafikotik Espainiako
matrikuladun kamioiak kentzen ditu; 3)
Etxegarateko bidesariak ez du trafikoa antolatuko; eta 4) 2012ko trafiko-datuak ematen ditu – krisiaren eragina dutenak – eta
2007koak, ordea, ez ditu aipatzen.
Europako zuzentarauari eta bidesariei buruz,
Oiarbidek honakoa azpimarratu du: “Gezurra
da 2011ko Kamioien Zergei buruzko
zuzentarauak – “Euroviñeta” Zuzentaraua delakoa – debekatzen duenik Irungo Bentako bidesarian
matrikulak irakurtzea eta, beraz, Gipuzkoa zeharkatzen duten kamioiei Donostia
eta Etxegarate artean egindako kilometroak kobratzea. Halaber,
zuzentarauak ez du debekatzen Gipuzkoa zeharkatzen ez duten kamioiei Idiazabal
eta Etxegarate bitarteko kilometroak kobratzea.
Horrenbestez,
Aintzane Oiarbidek zuzentaraua irakurtzeari ekin dio:
En relación a la obligatoriedad de disponer
de información o registro del recorrido real o paso entre dos puntos realizado
por los vehículos sometidos al cobro de una tasa o peaje, en la
Directiva no se
dice nada más que lo que dice en el apartado 2.b Definiciones Generales. Peaje.
Apartado 2.b de las Definiciones
Generales de la Directiva:
- 2011/76/CE.
Apartado 2.b. Definiciones Generales. Peaje: “importe específico que ha
de pagarse por un vehículo, basado en la distancia recorrida en una
infraestructura determinada y en el tipo de vehículo, y que está integrado por
una tasa por infraestructura y/o una tasa por costes externos”.
Respecto de la “no discriminación” aparece
como PRINCIPIO BASICO en la exposición de motivos con que comienza la
Directiva, y más en concreto en el Capítulo III – Peajes y Tasas, en su
artículo 7.4 dice que: “los peajes y tasas se aplicarán sin
discriminación directa o indirecta por razón de la nacionalidad del
transportista o del origen o destino del vehículo”.
Hori
guztia dela eta, Oiarbiderez ustez, Foru Aldundiaren argudioak guztiz okerrak
dira”.
Espainiako
matrikuladun nazioarteko trafikoaren gainean, hautetsi jeltzaleak segidakoa
esan du: “Foru Aldundiak argudioetan tranpa egiten du: Gipuzkoa zeharkatzen duen nazioarteko trafikoa Espainiako matrikula ez duten kamioiak dira. Gipuzkoa zeharkatzen duen trafikoari buruzko ikerketek, ordea, honakoa diote:
Etxegaratetik igarotzen diren kamioi gehienak Gipuzkoa zeharkatzen dute eta, beraz,
nazioarteko kamioiak dira, matrikula zeinnahi den ere”.
Gainera,
Oiarbideren aburuz, “Foru Aldundiak gauza garrantzitsua ahaztu du argudioak
ematerakoan: Baldin eta 1.000 kamioi AP-1era bideratzen baditu Etxegarateko
bidesariak, Foru Aldundiaren diru-kutxak urtero 7,92 milioiko diru-sarrera
izango du; nahiz eta gure ustez, 1.000 baino gehiago izango diren. Beraz,
Etxegarateko bidesariak Gipuzkoako trafikoa orekatuko du”.
Azkenik,
EAJ-PNVren batzarkideak kritikatu du, “Mugikortasun eta Bide Azpiegituretako
foru diputatuak 2012ko datuak ematen dituela – krisialdian 7.451 kaimioi
igarotzen dira Etxegaratetik – eta, aldiz, 2007koak ez ditu nahita aipatzen –
ekonomia-egoera hobean, 9.421 –. Horrexegatik, foru araua ez da egin behar
egoeraren araberako datuak kontuan hartuta. Beraz, guztion artean foru araua
egin behar dugu une bakoitzeko trafiko-datuak zernahi diren ere”.
Iturria: Foru Aldundiaren txostena. “GIPUZKOAKO
ERREPIDEETAKO AFOROEI BURUZKO INFORMAZIOA. 2011rainoko bilketa”.
2011RAINOKO BILKETA
No hay comentarios:
Publicar un comentario